Saturday, November 6, 2010

salah sangke*malumalu*


 *bunge api konon-kononnye.hakhak*
Dulu mase aku kecik-kecik,time hingus masih lagi pekat mengalir dari hidung,aku akan jadi sangat essited bile tengok atok(sopan kan aku gune atok?hakhak)kat tv yang buat pengumuman raye bile tu.fuhh,bole melompat sakan la kan.padahal dah sah2 aku tau raye bile tapi mase tu minda tak berkembang lagi.so aku bersama kaum kerabat yang same umur ngan aku mase tu jadi macam budak terlebih gula dalam badan,aktif melampau lepas atok tu cakap,
Dengan ini dimumkan,hari raye aidilfitri jatuh pada…..’
Die cakap je ayat kat atas ni mule la terdengar jeritan kanak-kanak kampung yang gembira sebab raye da dekat*berpuitis sekejap*.and selagi atok ni tak keluar tv and lontarkan kate2 diatas,selagi tu mulut aku tak berhenti bercakap
jap-jap nanti aku tanye mak aku
‘ibu,atok tu da keluar tv ke belom?’
Sambil buat muke sedih rindu kat atok tu.okay,ni macam hiperbola sangat ==’.
 *hah!inilah atoknye :DD*
Sampai sekarang aku still teruja bile tengok atok tu kat tv.tapi takkan la asal aku tengok muke atok tu ,aku nak melompat2 macam aku kecik plak an.tak ke orang pandang serong serta merta kat aku.so aku buat lek je eventhough dalam hati tu ade rase teruja.hakhak.
Eh,da lari motif aku nak cakap pasal ni.actually,tadi ade pengumuman raye haji.ni yang buat aku rase malu ni…..cerita la jugak ek*blush*aku mase nampak je pengumuman raye tu aku da macam cuak.dalam otak aku”eh asal awal sangat umum,esok ke raye haji ?bukan minggu depan ke?”.aku pon dengan rase kompem yang die umum esok raye,teros panggil mak aku and cakap yang tetibe esok raye.hah,mase tu memang aku da malu.elok je mak aku turun, die umum yang 17 november ni baru raye haji.demm!terpaku seketika.laen kali umum la mase nak dekat2 raye,saje buat aku salah sangka.grrrr.aku nak merajuk dengan atok tu
Notakaki:da 18 tahun aku hidup,tapi still musykil.atok yang umum tu,atok yang same ke smpai sekarang?*musykil kuase kude*

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: