Monday, November 15, 2010

Korban jangan tak korban

*aku hot an?iyekan je.*

Nampak tak motif aku nak promote diri dengan meletakkan gamba aku kat atas ni?haha


Raye haji.
Asal ek aku tak banyak memori yang menggembirakan mase raye ni?Memori die tak sehebat hari raye aidilfitri.Maybe sebab family aku memang jarang nak sambut raye haji meriah kemain.Balik kampung,baju baru bagai-bagai.tak dapat la weh.Aku tak pernah sambut raye haji kat kampung.Ulang balik,TAK PERNAH.aku tak tau macam mane meriah nye sambutan kat sane.Tapi one thing for sure,sedare mare sepupu sepapat aku kat kampung pon tak sambut meriah yang amat.Kitorang cool uolls.Lek-lek je.Balik semayang raye,duduk rumah tunggu kaum-kaum bape bawak balik daging.Agak-agak yang budak lagi tu,jakun sangat pegi la tengok lembu kene sembelih.Pastu bile balik macam kau bawak balik lembu masuk rumah,baunyee,kalah lembu.Aku da lepas lame da zaman tu.
Aku ade kawan yang raye haji pon ade baju baru,mak ai.Kopak la duit mak aku kalu asal sambut raye je baju nak baru.Kalau aku mintak gak,mau dapat penampa raye time-time tu jugak.Kesedaran sendiri weh,pakai baju kurung pon da cukup kan?tak payah nak pegi tempah la,beli kaen baru berela-ela panjangnye,nak design macam mane sume.TAK PAYAH.Baik aku pakai baju yang aku selesa.Kau pakai vogue nak mampus mase raye haji pon ape kes?nak bagi lembu tengok?Heart attack kauu lembu tu.Takpon try pakai baju raye vouge2 merelip sane merelip sini yang kaler merah pastu kau tayang muke depan lembu tu,silap hari,kau yang heart attack.hakhak
Sebut pasal baju merah ni,aku ade bittersweet memory.Mase tu aku kecik lagi,umur aku baru 6 ke 7 tahun macam tu.Ala,otak baru pandai nak mengira darab bahagi.Mentah.So,dengan penuh semangat sebab tu first time abah nak bawak tengok lembu gi sembelih,pagi lagi aku da mandi sunat,pakai baju kurung,tepek lipstick sikit bagi cun kot2 ade lembu yang nak kat aku.Sampai-sampai je kat sane,orang da start nak sembelih lembu tu.ade 5 ekor kalu tak silap aku.Seekor tumbang.Pastu kawan die menyusul.Yang No.3 pon selamat disembelih.Masuk yang no.4,lembu terakhir tu da macam duduk tak diam.Aku pulak bangang yang amat,duduk memang dekat nak mampus ngan lembu tu.Jarak ade la dalam 2 kaki macam tu.Elok je pak Aji lepaskan ikatan die,terus lembu tu lari ke arah aku weh.Faham tak arah aku?Aku terus bukak langkah 14 lari selaju yang mungkin.Uish,I siap kene sondol lagi uolls.Jatuh bukit golek2 cam filem hindustan lagi.naseb baek bukit tu rendah,kalu tak da selamat arwah.ngan aku2 terkorban mase raye korban.eh eh,berirama la.haha.Memang mase tu jeritan aku bole dengar satu kawasan perumahan la.manusia manusia kat situ pon da lari bertempiaran.Bukan nak selamat kan aku,dorang lari macam dorang yang kene kejar.Naseb baek la ade atok ni jadi hero selamatkan aku,die tambat balik lembu tu kat pokok.Fuhh(sambil buat gaye awal ashari)
Pelik tak pelik aku yang kene kejar?Tak pelik dowh.I pakai baju merah menyala sambil duduk dekat ngan lembu tu.See,kan aku da cakap aku bangang yang amat.Memang la tak pelik.attractive kot.lembu je yang rase aku attractive sampai siap kejar2.haha.So,since that day,aku tak pegi tengok orang sembelih lembu da.Aku takut lembu tu yang sembelih aku.
 *ade la merah macam ni.bangang kan?da jangan jawab soalan aku*
Dengan ini,saye nazatul natasya binti ahmad nazri ingin mengucapkan selamat hari raye aidiladha kepada semua kaum muslimin.


TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: