Wednesday, November 3, 2010

25 random facts about me

*dimulakan dengan gamba aku.cun an?hahahaha*


Hoyeahh!aku sangat rajin hupdate belog hari ni.due entry sekaligus.hakhak.biase la,manusia pelupe macam aku kene terus taip bende bile ade bende nak dicerita.teheee~.hari ni,Aku pergi berjalan merate,berjalan dalam belog maksud aku and aku asyik terbace entri pasal 25 perkare tentang tuan empunye blog.i find it quite interesting so aku terase nak buat.jom bace bende random pasal aku :)
1.I talk a lot.Kadang2 rase menyesal dapat mulut yang tak reti stop cakap macam aku ni.ade je bende yang aku nak suarekan.korang tengok la seniri jumlah entry aku,padahal hupdate pasal haram jadah ape je.
2.Ade banyak name panggilan.Ni ade yang tau,ade yang tak.aku cerita je la ek.family aku panggil Manje.Jangan tanye kenape.kisah kat belakang name sangat panjang.Family belah abah panggil,Syasya.Kawan2 panggil_______.banyak sangat weh ==’
3.Sangat la manje dengan ayah.ni sume adek beradek aku kalah.even yang bongsu.haha.*bangge2*abah manjekan aku lebey sikit since im the closest to him.adek quite spoilt but not as much as me.terlalu manje sampai my gramps got so annoyed.nak buat macam mane,the last girl in the family.ofkos la favors lebeyh an?hakhak
4.i love fashion.sangat2.but Im not into over the top kind of fashion.im more like something that simple yet fashionable.owh,I loike it a lot!
5.a shopaholic.i admit it.i spend so much money on clothes and shoes.even my mom noticed this.its so out of my control.i tend to buy things that I don’t even include it on my list and end up regretting bout that.im trying my best to keep my money under control.
6.Gadgets freak.even macam bende tu aku tak gune sangat pon,aku tend untuk beli.bagi contoh okay bukan bangge diri,aku tend untuk tuka handset tiap2 tahun even handset yang lame still bole gune.laptop pon aku tuka eventhough acer yang dulu still bole digune pakai.jap,why this sounds like si pembazir rather than gadgets freak?u decide la ==’
7.a korean lover.aku suke culture dorang.their foods,homaigod.tapi banyak makanan dorang yang ramuan die mesti ade pork,so aku just bole ade keinginan je la kan.makannye mmg tak la.i even have a collections of korean dramas.trust me,kalah speedy.hahaha :DD
8.aku tak suke chocalate.aku bole makan tapi dalam kuantiti yang sedikit.asal?ntah.sejak azali lagi macam ni.
9.Pelupe.ni kalu yang kenal ngan aku kompem tau la.tapayah cerita la tahap pelupe aku macam mane.yang ade alzhemier pon kalah ==’
10.i love my friend more than I love myself.sebabnye,kawan tu part of hidup aku.kalu dorang takde,a part of aku pon hilang la kan?
11.saye makan macam kaum adam.sangat la banyak.kadang2 6 kali sehari.aku ade high metabolisme so aku senang rase lapar.ibu and abah pon da naek risau,aku baru je lepas makan but tanpe disedari the next minute mulut ni akan keluarkan perkataan “LAPAR”
12.im technically raised my niece.i feed her,bath her,change her diapers,put her to sleep,etc since she just few days old.so yeah,Im very capable of handling a baby.*winks*.ade chance orang nak jadikan aku menantu tak?hakhak
13.suke mencarut and im not proud of it.perkataan tu macam terkeluar dengan sendirinye(alasan tak logik)
14.aku sangat suke pakai skinny jeans sampaikan aku ade satu je jeans yang tak skinny.tu pon sebab salah beli -.-‘
15.aku suke day dream.macam-macam bende aku angankan.yang aku pasti bende2 tu takkan berlaku la kan.haha.ape yang aku angankan?usah ditanye.bole muntah darah kalau dengar aku becerita.
16.suke mekap2 ni.maybe ade yang anggap kalu pakai make up fake,but bagi aku,kalau by make up bole tambahkan rase confidence kau,why not?ala,yang tak pakai make up pon fake jugak.
17.paling bengap bab mengira.owh,tolongla jangan kasi aku bende2 yang memerlukan perkiraan.simple calculation pon aku fail weh.asal dapat a mase spm pon aku tatau.pemeriksa salah letak markah aku kot ==’
18.suke bercamwhore.memory aku full semate2 sebab gamba syok seniri aku je.haha.
19.aku suke sangat gigit kuku sampai kuku aku tak berani nak tumbuh dah.HA-HA.
20.bile dengan orang yang aku tak kenal or dalam enviroment yang aku tak selesa,aku serta merta jadi bisu.jangan harap la nak dengar suare keluar dari mulut aku.
21.aku tak suke dalam crowd yang ramai.aku benci gile.as example,jom heboh ke concer t ke.tolongla jangan bawak aku ke tempat2 macam tu sebabnye,korang takkan suke tengok natasya mase die moody.even if orang ramai2 datang rumah aku pon aku tak berape nak suke,aku akan duduk kat dalam bilik sepanjang hari and macam biase,tade sape pon perasan yang aku takde.haha.aku macam invisible sikit kat umah ni.
22.aku tak suke orang pinjam barang aku.nak pinjam bole,tapi make sure ade permission aku.kalu barang yang memang aku cakap,sile la pinjam tapayah mintak tu ,aku tak kesah.tambah2 bab baju,jangan sesiape pon amek baju yang aku suke,aku pantang.bole menangis aku kalau aku tengok orang laen pakai.contoh orang yang ade habit amek barang aku,tak mintak izin and tak reti nak letak balik,tak laen tak bukan,KAKAK aku.grrrrr.
23.Aku start try pakai tudung since darjah 5 and full bertudung since f3.
24.aku pernah undergo operation 2 kali.and since baby lagi,aku asyik keluar masuk hospital.my health condition sangat tak elok.
25.last thing u should know bout me is,Im a GIRL.tolongla jangan konpius.haha
*diakhiri dengan gamba anak buah aku.comel an?*

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY