Sunday, November 7, 2010

manusia oh manusia


Amaran:Entry brunsur emosi.sile tekan butang x kalu tak suke.kthanxbye.
Here’s the problem.aku paling tak suke orang yang sangat pandai bercakap tapi tak reti buat bende yang dikeluarkan dari mulut die.aku pantang sungguh bile kau suke2 hati tuding jari kat orang tapi dalam mase yang same,kau lupe 4 lagi jari yang laen tengah tunjuk tepat kat muke kau.bile kau tegur aku dulu,serius aku engat kau da berubah.Alhamdulillah dalam hati aku.takkan la aku nak marah pulak kalau orang tegur aku ke arah kebaikan kan?
so,aku reflect balik diri aku and did what u adviced me to.apparently,u are not doing the same.isnt that so weird when u have someone that sound so convincing when she/he advicing u to change ur attitude, bla2,and when they have others doing the same thing to them….THEY IGNORE IT!damm,im pissed.Aku tau kau macam mane before this,aku kenal kau better.and bile kau start tegur aku bab2 agama ni aku macam bersyukur sangat kau da berubah.aku engat panas sampai ke petang la kan?rupenye salji jap kat tengah2 tu ==’.
Aku tak marah orang tegur aku pasal bab-bab agama ni.and aku takkan marah if orang tegur aku pasal attitude aku.i will try my very best nak betulkan mane yang salah.but come on,kejapnye kau berubah.in a minute aku tengok kau kat masjid and the next minute kau da ke kelab balik?*personifikasi sahaje*Lawak sungguh perangai kau.jap aku nak gelak.HA-HA.ni aku nak tanye kau la ek,kenape kau hebat sangat nasihat pasal agama kat orang laen,tapi pasak iman dalam hati kau,kau lupe nak tegakkan?kau rase macam superior human ke bile dapat tegur orang laen,and dalam mase yang same,orang yang kau tegur tu tenfold better dari kau?kau rase bangge ke bile kau bole dabik dada kau yang penuh ilmu agama tapi kau lupe nak pratikkan untuk diri kau sendiri?cube tanye diri kau sendiri.jangan tanye aku,jangan tanye sesape.tu pon kalu kau sedar diri la yang kau ni da menyimpang jauh.Tak salah nasihat orang pasal agama,tapi bile bende yang kau nasihat kat orang tu semuanye kau tak pernah buat@u do it lagi bad…sumpah tak cool.kau rase orang terima ke nasihat bile die tengok gamba kau je da tells everything bout u?u decide la.
Kau cakap kau try nak berubah.Alhamdulillah.tapi kan,kau cakap bende tu da lame sangat weh.tak dibuat jugak kan?ape motif sebenarnye ni?aku tak cukup handal bab agama sampai bole nak judge kau macam mane.tapi aku nasihat sebagai human being yang tanak tengok kau memalukan diri seniri.take a break dari nasihat orang laen,and cube nasihat diri kau balik.Aku pegang kate2 aku.sume bende pon,under kuase Allah,it is between u and HIM.jangan jadi munafik weh,Allah still tau.kalu kau betul susah nak berubah,jangan ditegur manusia laen dulu.step by step.muhasabah diri.
Aku manusia biase.aku pon buat dosa.kau tegur aku,aku try nasihat kau balik.ambek ape yang baek.jangan batu sangat hati tu.tak bawak kemane pon.Aku tanak judge kau,u know urself better.
Notakaki:sorry kepade sesape yang terase.aku pon manusia macam korang gak.sampai satu mase,aku explode.macam hari ni.

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: