Thursday, October 21, 2010

Secebis kekuatan yang tinggal


Aku menulis bukan nak tarik perhatian sesiapa.aku tak pernah berniat macam tu pon.sorry la,tapi aku nak luah bende ni.berat sgt kalau aku simpan.
Aku benci dengan gerak hati aku.sebabnye,die tak pernah salah.aku yang bodoh sebab suke lawan gerak hati seniri.aku bodoh,aku tipu diri seniri all over again.aku lupe Ya Allah,manusia itu susah berubah.macam batu.keras.Aku lupe tu.And aku tipu diri seniri lagi,harapkan ade keajaiban yang berlaku.minda jenis ape aku ni?Aku,kadang2 khilaf buat perhitungan.aku sangka,maybe die akan jumpe bahagia yang die cari.aku salah.aku suke menyesal sendiri.salah ke kalu manusia tu mengharapkan bahagia?Ya Allah,Tabahkan hati kami umat mu.Aku tak kuat.aku tau die juge begitu.Berharap.aku rase tak patut perkataan tu wujud dalam kamus.aku jadi realistic tetibe.aku dapat balik all my senses.aku sedar,jangan jadi bodoh.Kalu awan,die tetap akan kekal jadi awan.even after hujan and ribut sekalipun.awan tu tak pernah berubah.jangan harap die akan berubah.kadang2 die mendung,tapi perlu ingat.mendung die sekejap je.Lepas hujan ade pelangi kan?mungkin,after a rough pain in ur heart,u will learn how to love again.and aku lupe lagi,manusia tu ajar derita.susah nak cari bahagie dalam diri manusia.aku takut,hati die tak kuat.
Hati aku baru nak sembuh.and aku rase die akan amek mase yang lame.aku tau hati kau pon macam tu.kite usaha same2.aku ade kan?tak kire ape dugaan pon datang lepas ni,ade satu bende aku janji dengan kau,aku janji dengan diri seniri.aku janji dengan Allah.Aku takkan tinggalkan kau.biar kite susah same2.Biar takde sape paham hati kite.Biar sampai satu mase,kite akan jumpe jugak bahagie tu.biar trok macam mane pon bende lepas ni.aku takkan pernah tinggal kau.Allah takkan bebankan umatnye dengan bende yang kite tak mampu tanggung.Kite dekatkan diri dekat Allah.mane tau dengan tu kite jumpe bahagie.Mase kecik dulu,bile jatuh kite nangis kan?sakit.tapi kite still bangun balik.kadang2 ade orang yang tolong papah kite bangun.macam kali ni,kite jatuh tersembam lagi tu.menangis tak berhenti.takde sape nak peduli.aku kumpulkan kekuatan.aku cube papah kau,kau cube papah aku.Bangun.perlahan pon takpe.lame2,kite akan bole jugak .

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: