Monday, August 29, 2011

aku pon nak jugak post raye :)



Assalamualaikum semua! Nampak tak betapa berkobarnye aku malam siap nak bertanda seru bagai. Haha. Alhamdulillah, dah selamat dah sebulan kite berpuase. Moga moga tahun depan kite akan bertemu dengan ramadhan lagi. Aku rase kejap je, pejam celik pejam celik dah puase. Sekejap sangat mase tu berlalu. Aku rase macam baru semalam aku sibuk packing packing barang nak tinggalkan asasi. Macam baru semalam aku sibuk mengeluh 6 bulan tu lame. Macam baru semalam aku dengan beraninye pergi interview kerja. Macam baru semalam aku berani bawak kereta sorang sorang. Macam baru semalam jugak la aku rase aku first niat puase.

Aku sangat mencintai hari raya. Nak tau kenape? Sebab aku duduk jauh dari kampong. Sedara mara, pak menakan, mak menakan, semua yang menakan aku ade dekat penang ni. aku jarang jumpe dorang so macam heaven gile kalu dapat kumpul macam ni. kitorang baru je sudah buat biskut almond London. And baru sekejap tadi baru habis bergelak ketawa sesame kitorang. Raya tu merapatkan ukhwah disamping meraikan kemenangan kite berpuase. Alhamdulillah jugak sebab aku dah dapat 19 tahun  sambut raya dan puase.

Aku rasa kalu dah semua ade mood raye ni macam wassalam je la nak berziarah ke belog orang laen kan? Tu dah kompem2 stats aku rendah. Tape tape! Ziarah rumah orang tu lagi penting. Sillaturrahim kena jaga. And jangan lupe kalu raya, kau dapat duit raya. Mase ni baru nak merasa pakcik kayo! Haha. Sebenarnye aku risau ni, sape je la yang hadap nak kasi duit raya kat aku yang dah besar gajah ni. better kasi duit raye kat gajah. Okaytaklawak. Apeapepon, selamat hari raya semua. Maaf zahir batin dipinta andai penulisan aku ni pernah mengguris hati korang.

Jangan maen mercun. Tangan adik aku dah melecur sikit sebab terkena api. Bahana nak beraya namenye tu. Haha :)

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: