Wednesday, March 30, 2011

2011 wishlist


Hai kawan kawan.Dan hari ni juga berakhir macam tu je.Keje aku sekarang goyang kaki besarkan badan.Owh due keje tu aku paling hebat buat.Tapayah arah pon tape.aku bole buat sekelip mate je.

Sedang enak bergoyang kaki dan lemakkan badan,aku sempat la tengok Oprah.Ade satu episode ni yang caught my attention(aku da rase aku housewife pulak yang keje mengadap oprah)Die punye theme was Oprah’s favorite things.Supposedly,bende yang kite suke we keep to ourselves kan?yang aku pelik oprah ni,die suke something,ngan audience audience pon angkut sume barang barang tu balik.jealous sekejap disitu.Like when she gave the audiences sony plasma tv yang lengkap dengan spek mate 3D die tu.mak ai.mau tak nganga mulut aku tengok.aku nak mintak plasma,mau mak aku sumbat pisau dalam mulut aku.Kalu takat tu je aku bole urut dada lagi.Ni die siap kasi free cruise dekat audiences die weh.Sah kaya sangat.Mase aku tengok die kasi free cruise tu,aku macam dah nak pack barang pegi kat die je.kot kot dapat jadi anak angkat ke,sape tau nasib aku kan?okay,merepek jauh sangat dah ni.aku bukanlah seorang manusia yang pandai begurau.
Tutup cerita oprah.Nasib baik aku ade great parents yang walaupon bukan oprah tapi sangat memahami bahawasanye anak dare dorang ni dah bosan melampau kat rumah.Since along bawak kirana balik kampong mertua die then aku end up jadi anak tunggal dalam rumah tu.Ye la,dah adik aku kene duduk ngan mak cik,hilang kakak aku dalam rumah tu memang tinggal aku jela.kesian kan?sob sob.Eh tape,jadi anak tunggal banyak kebaikan wooo.Ibu and abah boleh bawak aku gi jalan macam tu je.Selalunye nak kene tunggu adik aku ade dulu baru bole berhibur sakan.Ni tapayah tunggu sape sape,enak je start kereta hingga ke Kuala Lumpur.kalu dah bawak aku pegi berjalan,bukan natasya la kalu tak shopping kan.hikhik.atas jasa baik ibu yang moodnye tetibe berubah bile aku keje menggesel kat die je mintak itu ini,die belikan la jugak aku satu seluar.pasrah.dapat satu pon jadi la kan takat lepas gian.nak gune duit aku?harammm.dalam bank tu hampir tinggal kosong sen.

this what i wore on that day:jeans-niichi,beg-teetoo,inner-dress(tucked in),belt-f block

Dalam dok tinggal satu sen dalam bank tu,aku tetap jugak dengan list bende yang aku nak beli.susah weh bile dah addict macam aku ni.nampak tu cantik sikit nak beli.padahal pakai jarang jarang je pon.tape,aku dah tekad nak keje cari duit.semua bende ni aku nak beli pakai duit seniri.cewahh,kau Nampak tak nada berkobar kobar disitu?*gelak bangge*.contoh la,aku managed to find a jon.paling busuk pon gaji is around RM700+ mcm tu kan?so darab dengan 4 bulan kerja,I will have around RM3000 in my account.Bole la nak beli bende yang aku nak.
This holiday wishlist :
·         Blackberry [  ]
·         DSLR (ni bkn dari poket saye.haha) [  ]
·         Excellent result in exams [  ]
·         Band 4 in MUET [  ]
·         Tapered pants [  ]
·         New perfume (suggestion anyone?) [  ]
·         Harem pants [  ]
·         Jumpsuit [  ]
·         Heels/wedges [  ]
·         New coloured blazer [  ]

*drools*

Nampak tak hakikat yang list tu sangat panjang dan mencabar jiwa?itu yang kite panggil sebagai motivator.aku rase lepas ni aku dah bole berbanting tulang kerja keras cari duit nak beli sume bende tu.sebab aku ni jenis,selagi tak dapat,selagi tu aku tak puas hati.Moral of the story,jangan jadikan diri anda seorang shopaholic.

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: