Friday, June 17, 2011

respect itu penting :)


Aku betul rase keputusan yang aku buat tak salah. Co-workers, kawan kawan eh semua la.ni dah tahap sesak kepala dah ni.Baru aku tau ape yang aku betul betul tengah rase sekarang. Ape perasaan aku yang sebenarnye. Aku terdiam mase aku bace bende tu. Tapi bile nak difikirkan balik, ape sebab aku nak marah? Orang tu tade ape ape connection ngan aku, so aku tade hak nak amek hati ape jadah semua tu.
cube bende tu macam batu loncatan aku nak tulis entry ni. ye la,sape tak rase terkilan weh. Aku kadang kadang terfikir, rendah sangat ke aku ni kat mate orang. Kalu betul character aku bukanlah favorable macam orang laen, bole tak korang keep it to yourself. Aku bole je kalu nak bukak mulut mengumpat mengata, bahan korang kaw kaw punye. Ade aku buat macam tu? Sikit pon aku takbuat. Nak cerita belakang korang pon aku tak berani sebab nak jage hati punye pasal. Entah sebab ape aku nak jage hati korang pon aku tatau. Tapi korang senang je nak buat bende yang macam tu kat aku. asal? Sebab maruah aku tak setinggi maruah korang?sebab aku ni si bodoh yang tade hati macam korang makhluk Allah yang bijak? Ni dah tahap paling redha dah aku rase tu yang bole cakap maruah aku tak setinggi korang.
Aku bole buat semua bende yang korang nak. Ape yang korang mintak even seksa aku pon aku bole buat. Tapi aku mintak satu bende je and tu pon korang tak bole buat.dah la okay? :) jangan kutuk aku belakang belakang. Jangan bahan aku kiri kanan. Jangan ingat aku tade hati and tade perasaan. Jangan lupe aku pon manusia macam korang. Aku tak suke kene herdik. Aku tak suke dapat tau orang bercakap kat belakang aku. aku hidup atas bumi Allah ni macam korang weh. Korang suke ke bile tau kat belakang korang habis semua pekung dibuka? Kalu korang suke aku dah sedia tangan nak tabik spring 190 darjah. Aku mintak satu je, atleast have some respect kat aku. kalu aku bole buat bende yang same kat kau,asal kau tak bole buat bende yang same kat aku kan?
Hidup aku, care aku. korang tade hak nak buat semua bende tu kat aku. fullstop :)

TERIMA KASIH DAUN KELADI,DAH BACE KOMEN LAH ENTRY

No comments: